L’Ajuntament de Sant Joan de les Abadesses i l’Institut Escola Mestre Andreu celebren, un any més, la Festa de l’Arbre. Enguany, el projecte ha posat el focus en les herbes remeieres i en el coneixement tradicional vinculat a les plantes aromàtiques i medicinals. El dimecres 17 de juny, a les 12 h, faran la presentació en públic del projecte.
Al llarg de les darreres setmanes, l’alumnat de 3r d’ESO ha treballat diferents espècies vegetals a partir d’un projecte que ha combinat recerca, observació i activitats pràctiques. Els alumnes han elaborat tríptics informatius sobre diverses plantes, recollint-ne la descripció general, l’hàbitat, les fulles, les tiges, les flors i els usos tradicionals.
El projecte també ha inclòs un taller d’olors, un taller de cosmètica natural i un itinerari etnobotànic pel barri de la Coromina del Bac, que ha permès a l’alumnat conèixer millor algunes de les plantes i arbres del seu entorn.
Com a part del projecte, el passat 4 de juny l’alumnat va dur a terme una plantada d’herbes remeieres al parterre de davant de l’institut. S’hi van plantar espernallac, romaní, sàlvia, espígol i orenga.
La cloenda tindrà lloc el dimecres 17 de juny, de 12.00 a 13.00 h, a la Biblioteca municipal Josep Picola, en el marc de la Festa de l’Arbre. Durant l’acte, l’alumnat presentarà el projecte a famílies i veïns, i compartirà el coneixement adquirit al llarg del procés.
Amb aquesta iniciativa, la Festa de l’Arbre reforça el seu vincle amb l’educació ambiental, la descoberta de l’entorn i la transmissió del coneixement popular sobre les plantes.


